U.L.A.R !!!!

Kali neyh saya nak cerita sket pasal makhluk ular neyh yang telah berjaya membuatkan rumah saya tonggang langgangat bilik. macam baru lepas kena tsunami..Hahaha.Lawak kan?? Kerana seekor ular habis 1 rumah terbalik.Terbaik la..cerita dia macam neyh. Area kol 10.30 malam tadi tetiba bina(my lil'sis yg besar macam aku) terjerit-jerit,cakap "ADA ULAR'ADA ULAR!!!!". Dah, ayah aku yang tengah lepak dengan Wak Nasir ngan Cik Hassan cepat-cepat masuk rumah.Bina cakap die prasan ada ular tu sebab dia tengah surf internet kat bilik,atas lantai.Dia cakap dia pandang wayar charger lappy pastu dia pandang 1 objek lurus,silinder and die start banding.Kenapa pulak wayar ada sisik?? Hahaha.kalau nak taw ular tue colour hitam(tu lah bley blank kejap tgk wayar n ular).Bila adik aku dah jerit ade ular kat bilik nak ke ruang tamu,Jiji (my lil' bro) yang tengah tido atas sofa terus je melompat.jauh dan tinggi kowt.Ntah la..Tapi sumpah lawak.Dengan baru bangun and muka mamai lagi.Hahaha..kesian...Aku plak tengah tengok tv kat ruang tamu pown tekejut jugak.Dah semua bangun and p blakang,aku je yang tinggal sorang2 kat depan.Ayah aku ,Wak Nasir ngan cik Hassan masuk.Ayah n Wak nasir nampak ular tue..Tapi masalahnye aku yang tercongok kat situ dari awal lagi tak nampak,,Huhuhu..Mula la panggil Abg Erol skali carikkan ular dalam bilik,bawah tangga n ruang tamu.Cari punya cari memang tak jumpa.Ntah ular tue p mana ntah.Sakit jiwa kami nak cari benda alah tu..Area sejam cari pown tak jumpa-jumpa jugak.Sudaaaaaah..p mana la plak ular neyh.Semua prabot kat ruang tamu and dalam bilik aku da terbalik habis dah..


Haha..yang kat atas neyh la jadinya bila cari ular tak jumpa2..tengok side kiri gambar tue.Ada kerusi urut an.Yang colour coklat tue.Hahaha..dah terbalik kan??yela.takowt ular tue menyorok kat dalam tue je.Kerusi tue dah la banyak lubang..Hahaha..Aku terpike..camne la aku nak kemas neyh??dengan ular yang tak jumpa2 lagi.Risau je kalau tengah kemas-kemas t ular muncul ke..terkezut mak.!! Dah la ular tue besar diameter dia macam batang mop..Atoyai..agaknya bagi korang biasa je kowt.tapi tak penah plak den handle.Rumah aku neyh located kat tepi parit.Dan bilik aku pown slalu jadi transit ular tue.Tak tau la kenapa.Huhuhu..Mintak2 la ular tue dah keluar dari rumah.Amin.Dan  aku bley kemas dengan tenang..:)

No comments:

Post a Comment