Martabat cintaku


Assalamualaikum..hai korang..Da lame rasenyer tak share sumthing ngan korang.Rindunya rasa nak menulis tapi takde mase.Habis je Asasi,dok umah jap then masuk kerja kat Papparoti then skunk sambung blaja kat UiTM Shah Alam.

Mesti pelik kan tajuk entri kali neyh.MARTABAT CINTAKU.Tajuk yang mudah tapi sebenarnya complicated nak huraikan.Tapi tajuk mungkin hanya tinggal tajuk dan mungkin juga boleh jadi tulang belakang penulisan.

Bercakap tentang isu cinta,saya bukanlah seorang yang arif.Pengalaman???Hahahahaha...adalah kowt.Cinta tue adalah common thing yang semua orang ada,semua orang rasa. Cinta kepada Allah,parents,siblings n kengkawan.cinta berlainan jantina but nauzubillah la kalau sama jantina.Banyakla style orang becinta neyh. Ade yang pendam,ade yang luahkan. Contohnya dalam cerita2 Melayu,English movie dll.

Martabat cinta pula bagi saya dapat dizahirkan dengan melihat bagaimana kita mencintai seseorang atau sesuatu.Cinta kepada Pencipta mestilah  disusuli dengan keimanan n ketakwaan.Cinta kepada parents n family mestilah dituruti dengan kasih sayang yang berpanjangan dan berkekalan.Cinta kepada sahabat mestilah adenye kesetiaan dan kesungguhan.Tapi....kalau cinta kepada berlainan jantina...itu la yang jadi masalahnya kat sini. Ada yang terlalu mengharap,terlalu mengagungkan pasangan sampaikan yang celik pun boleh jadi buta,yang cerdik jadi bodoh dan raja menjadi hamba.Di sini mencerminkan martabat cinta. Bagi saya, untuk kaum wanita, eloklah kalau dalam bab neyh kita jadi yang jual mahal sedikit....jinak2 merpati pown also can..ngeeeeee...=D....Ada kawan yang pernah cakap.Jangan cemarkan martabat cinta kita  dengan kata2 manis,sayang dan cinta sebelum ada ikatan yang sah dengan pasangan. Hurm itu la yang dia cakap...dan bagi saya,apa yang dia kate tue ade betulnye..Memang tak rugi apa2 pown kan kalau kita buat...


No comments:

Post a Comment